Bilsemester 2013. Del 3: Hemfärd.

I Amsterdam tittade vi bl.a. på blomstermarknaden och Rembrandtstatyn på torget, och åt på en Indonesisk restaurang, som vi även åt på när vi gjorde ett litet mindre hastigt besök året därpå.

Därifrån sträckkörde vi till Travemünde för en chansning på en plats på en färjan. Nattfärjorna var fullbokade, men dagfärjan till Malmö dagen efter fanns det plats på. Maken ville dock hellre ta broarna genom Danmark, men jag ville sova, så vi sprintade in på en camping fem minuter före stängningsdags, som inte tog kort och vi hade inga kontanter, så vi fick betala dagen efter. Campingen visade sig vara väldigt fin, och vi lade den på minnet till nästa år, men familjen hade bråttom hem och tidigt nästa dag körde vi tillbaka efter kusten för att ta oss till Danmark.

Både Stora Bältbron och Öresundsbron är rätt kul att köra på en gång i livet bara för sakens skull. Jag och maken körde över varsin bro för det skulle vara rättvist.

Vi kom in i Malmö samtidigt som vi såg båten från Travemünde på väg in mot hamnen.

En sista utflykt gjorde vi, till Smygehuk. Sen stressade vi hem litet för fort för min smak och var framme i Uppsala på småtimmarna.